donderdag 9 augustus 2018



Een olifant in de tuin

Ik val van de ene verbazing in de andere. Was ik net gewend aan facebook en dan verandert het in een ordinaire advertentiesite voor zzp-ers en gesponsorde goede doelen. Ik zag mijn ‘vrienden’ er een voor een vertrekken. Gelukkig was er nog WhatsApp.  Maar ook dat is niet meer wat het was. Neem de groepsapp van mijn onvolprezen loopgroepje. Ooit begonnen om elkaar in geval van blessures of nood te kunnen vinden verwerd het tot een uitwisseling van terras- en  vakantiefoto’s . De laatste tijd evolueert het meer en meer in een soort koopjedeal.nl …
Alles verandert, het gaat razendsnel. Vanmorgen in de buurt van Ommen opent een gezin de gordijnen en kan haar ogen niet geloven: staat er een olifant in de moestuin, het dier doet zich tegoed aan de perenbomen!!!  (het gezin heeft overigens de schade vergoed gekregen, maar dit terzijde)
En stadsbeken, ook zoiets: de Jansbeek in Arnhem was nauwelijks in ere hersteld of een onverlaat kieperde zijn aquarium erin leeg. Groot alarm: gevaar voor exoten in de Rijn ! Zelfs de rechter kwam er aan te pas. Met man en macht werd gepoogd de tien goudvissen terug te vangen. En nu:  het lijkt wel of heel Arnhem zijn aquarium in de Jansbeek kiepert. Waar je ook kijkt, overal in het beekje zwemmen ze. De hype is voorbij, de beek oogt elke dag fleuriger en eenieder die zich druk maakte om de natuur is aan boord van Ryanair naar verre oorden…



Geen opmerkingen:

Een reactie posten